Dynamiczne nawrócenie

Słownik tłumaczy, iż nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło a podjęciu decyzji o tym, by tego negacja logiczna powtarzać. Oczywiście to słuszne, lecz wewnątrz Piśmie św. greckie słowo oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która spośród kolei prowadzi do zmiany sposobu działania zaś reagowania w naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało odrodzenie się aż do przestrzegania Prawa – uważanie tego, co ono mówi, również stanięcie w środku posłuszeństwie pod niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną aktywność, powiedział: „Nawracajcie się a wierzcie do wnętrza Ewangelię”. On sprawił, iż te dwoje aspekty – Prawo i kult – spokojny się jednością, natomiast nawrócenie miało od tego momentu mieć znaczenie nie tak wiele stosunek nazad, ile pójście do przodu. Dobra Nowina jest czymś, wewnątrz co wkraczamy wskroś wiarę. To sens głosili później apostołowie w dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – dodatkowo niech ktokolwiek spośród was ochrzci się do wnętrza imię Jezusa Chrystusa na rozgrzeszenie grzechów waszych, a weźmiecie wewnątrz darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co więc składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, przyjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana dodatkowo życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest to największe biegłość wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal zbyt grzechy. Grzech owo nieposłuszeństwo przy Boga, toteż powinniśmy ubolewać, jak go popełniamy. Jednak strapienie z powodu grzechów to wciąż negacja logiczna nawrócenie – jest przedtem nie prędzej odbiór życia, do wnętrza którym negacja logiczna ma aktualnie potępienia. Nie chodzi w związku z tym o uczucie smutku (samo wewnątrz sobie destrukcyjne), atoli o pretensja, który prowadzi do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia a jest konieczna aż do tego, abyśmy mogli przyczynić się aż do porządku naszą relację z Bogiem, wskutek tego ów sakrament jest dla nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się także wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od momentu pracy Ducha Świętego do wnętrza nas, który prowadzi aż do przyjęcia przebaczenia plus do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje jeszcze te same grzechy a negacja logiczna widzi żadnej poprawy. Wierzy, że zostały im one przebaczone, natomiast jest jakaś granica, która nie pozwala im przyjąć mocy nawrócenia. A owo naprowadza nas na trzecia część przejaw nawrócenia.3. Uwolnienie od czasu zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, ponieważ nie wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy do syta wiele, tak aby zaakceptować obciążenia zbytnio wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak negacja logiczna jesteśmy do końca świadomi tego, co pociąga wewnątrz sobą własny grzech. Nie rozumiemy w środku pełni, jak nader obrażamy Boga, na kształt ranimy samych siebie dodatkowo jak na przykład wybitnie szkodzimy innym. Gdybyśmy to zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A negacja logiczna widzimy, w następstwie tego iż stary kłamstwa przyczynia się (pośrednio ewentualnie kawa na ławę) aż do naszego grzechu. Zachęcam aż do bardzo ważnej refleksji: podczas gdy kant zaś zwodzenie złego ducha działa wewnątrz moim życiu. Ta świadomość jest bardzo istotna, ponieważ wystawienie pokus na przestrzeń niezadrukowana Boże jest na rzecz nas drogą do wolności w środku Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, wewnątrz 1970 r. samodzielnie doświadczyłem chrztu w środku Duchu Świętym także spotkałem Jezusa. Zacząłem wówczas czytać Pismo św. zaś kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, że wiele z niego negacja logiczna rozumiem. W jaki procedura ci wszyscy zbiorowość ludzka, o których jest wymowa do wnętrza Ewangelii, byli uwalniani dzięki Jezusa spośród mocy złego ducha? Jednak był we mnie obecnie Duch Święty, w takim przypadku wiedziałem, że to, co czytam, jest prawdą.Niedługo dalej przyjechał aż do mnie należący do mnie kumpel, który był wtedy do wnętrza seminarium, plus powiedział, że na przestrzeni spotkania modlitewnego modlono się zbyt niego również został uwolniony. Nie rozumiałem, co proch na myśli. Powiedział mi, iż proch pasztet spośród masturbacją – wyznawał to, rozmawiał o tym problemie z kierownikiem duchowym, stosował się aż do wszystkich jego wskazówek, jednakże bez ustanku był związany tym grzechem. Wtedy pomodlono się w środku niego także… w tym momencie jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, iż jeśliby to prawda, owo wiele rzeczy w moim życiu wymaga takiej modlitwy, natomiast jest do tej pory wysyp innych ludzi, którym wolno by w środku ten strategia pomóc. I racja, metodą prób zaś błędów, zacząłem sprawdzać luby pod adresem uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu w Duchu Świętym odczułem, iż potrzebuję nadal więcej uzdrowienia. I dosłownie, Bóg okazał mi łaskę również pewne osoby modliły się zbytnio mnie, abym mógł przeżyć wewnętrznego uzdrowienia do wnętrza relacji spośród moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, że jest we mnie więcej odwagi, jak mówię aż do dużych grup ludzi. Nie byłem obecnie nie inaczej nieczynny oraz intensywnie myślący na sobie. Zrozumiałem później, iż Bóg ma program w obliczu naszego życia, jednakże taki koncepcja ma plus szatan. To mężczyzna chciał, abym żył związany lękiem oraz przenigdy nie podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem do wniosku, iż potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie i… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy w 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął przebierać moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem wsio, co do mnie należało, plus postępowałem nieco, atoli… moje silnik oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił do domu Ojca, aliści w ową stronę Pan Bóg zaczął mi demonstrować także grzechy „starszego brata”. Bóg po cios następny skruszył moje serce i doprowadził mnie aż do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza publikacja – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce tudzież poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, iż modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co tam, pójdę aż do niego. Najbardziej skłonił mnie do tego smutek kręgosłupa, który nieraz dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, stąd także i wtedy.Gdy na przestrzeni tej modlitwy księżulo mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, nie naprawdę duża liczba z głowy, co spośród serca, iż w pierwszej klasie zostałem niepyszny przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia tudzież wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął w autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, że jest coś w środku mnie, co uważałem zbyt porcja siebie samego, tudzież dzisiaj to ze mnie wychodzi! I pilnie stałem się wolny. Ksiądz nazwał to „coś” odrzuceniem, tym samym wyrzekłem się odrzucenia, a Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem więc, tak dalece czynów w moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – jako wiele zamknięcia się w środku sobie, chronienia samego siebie, na kształt wiele egoizmu... Myślę, że ów przypadek pomoże nam odgadnąć, z jakiego powodu uwolnienie od zwodzenia prowadzi nas do nawrócenia. To kłamstwa, do wnętrza które uwierzyliśmy dodatkowo które nosimy do wnętrza sobie –sprawiają, że jesteśmy zamknięci i negacja logiczna umiemy otrzymać miłości Boga. Już samo wiedza tego, co jest do wnętrza naszym sercu – daje wolność. Czasem owo, co w sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, dlatego wyrzeczenie się ich być może przelać się nam ryzykowne. Tak się do nich przyzwyczailiśmy, iż boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy to wszystko. Dlatego musimy prosić Boga o objawienie prawdy o nas – natomiast prawda wyzwala!

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, iż chyba że od momentu Ciebie odejdzie, to nieco lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — w tył, w środku bok, jeszcze raz wewnątrz przód — wzdłuż i wszerz jej wsio dolega okrutnie. A z trudem Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od momentu nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz dodatkowo mówisz: „Biegnijcie — Ja was zawierać będę, Ja was powiodę, Ja was w ową stronę poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza koleje człowieka, jest błądzenie prowadzące do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili na kształt owce, każdy z nas się obrócił w kierunku własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, aż do miasta zamieszkałego negacja logiczna znaleźli drogi. Cierpieli niedobór plus hobby i wygasało wewnątrz nich los” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako sedno podatna na złudzenia, w których potrafi wytrwać uparcie, aż do tragicznego finału. Podobnie wzorem jeden z bohaterów powieści Goldinga — przedstawiciel kleru budujący tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera do wnętrza strachu, wiedząc, iż konstrukcja dachu negacja logiczna ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: strażnica wali się z hukiem, niszcząc kościół plus okoliczne domy, tudzież gorsza połowa już sam popada w środku obłęd.Grzech objawia się jako niewyobrażalny kurs do przepaści (wewnątrz przekonaniu, iż podążam aż do krainy szczęścia) lub jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku człowiek łamie sobie kości. Iluzja szczęścia dlatego że jest jakże sztuka filmowa wyświetlany na ścianie. Gdy ktoś usiłuje wskoczyć w środku jego środek, wali głową w środku mur. Gdy zły duch stwarzał uświęcony Antoniemu iluzje ponętnej kobiety w jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, że jest wciągany w środku grę pozorów, która ma rozbić jego przestrzeganie Bogu i pobić nieustępliwe chęć podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — istota ludzka pogrąża się do wnętrza rozpaczy, osamotnieniu plus poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, że pogoń zbyt tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na wertepy:W nawróceniu pierwszą sprawą jest aplauz własnego stanu. Człowiek potrafi latami gasić boleść przeżytej katastrofy zaś konstytuować sobie byt na dnie przepaści. Pomaga mu w tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają nie zgadywać pogruchotanych kości. Te środki zaradcze do tej pory w wyższym stopniu pustoszą metafizyczny organizm człowieka, zamieniając go w środku snujące się widmo. Ich suty wachlarz sprowadza się aż do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka od momentu jego własnego serca, oraz tym samym od Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu tudzież jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących plus pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza owo poczucie słabości zaś niemocy autentycznego powrotu aż do Boga. Lęk, że w życiu negacja logiczna uda mi się zmóc ogromnego dystansu, jaki wyznacza moje nie inaczej dalekie odejście. Być przypuszczalnie to właśnie wprawa stało się udziałem Judasza, jaki wewnątrz swoim osamotnieniu uznał, iż nie istnieje w tej chwili droga powrotu. Zbyt o wiele odszedłem, bym był wewnątrz stanie stwierdzić: cała w tył!Druga zachowanie się owo ogromne wrażenie winy, odbierające zapędy do życia natomiast cześć aż do siebie. Człowiek tak niezmiernie koncentruje się na własnym upadku, iż jego ciemno przysłania mu dobroczynność Boga.Czasem do wnętrza prawdziwym przeżyciu żalu wewnątrz grzechy przeszkadza psychiczne poczucie winy, do wnętrza którym wewnątrz główny punkt uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, iż spośród powodu naszych pomyłek także złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem egzystować taki laik? Jak mogłem to dopuścić się? Jak mogłem owo rozmawiać?Trzecia stosunek owo żądza zrobienia gruntownego porządku do wnętrza swoim życiu moralnym dodatkowo religijnym oparta częstokroć na wierze, że całość da się przepracować plus uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie ponadto niejednokrotnie spośród lęku zanim zatratą siebie w grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być przypuszczalnie ta postawa rodzi się spośród poczucia, iż jeśliby mam wypracować na Bożą eros, muszę dowieść się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest absencja myślenia o nawróceniu jako drodze, na której aż do końca życia będzie się wewnątrz człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma bowiem takiego momentu, wewnątrz którym moglibyśmy zakomunikować: — Dziękuję Ci, Boże, iż jestem no tak doskonały. Przypowieść o celniku zaś faryzeuszu stanowi przestroga przed postawą definitywnego zwycięzcy do wnętrza duchowych bojach.Poszukajmy do wnętrza słowie Bożym tropów wiodących aż do odkrycia Bożego pomysłu na detalicznie przeżyte nawrócenie.Zachwyt, kto rodzi się wewnątrz duszy Augustyna, ma swoje rodowód wewnątrz odkryciu zasadniczego dla chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi do grzesznika, żeby otworzyć mu oczy na warstwa społeczna, w jakim się znajduje. Przychodzi, żeby podnieść go na własnych rękach spośród piekła, do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności tuż przy grzeszniku jest konferencja z Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest nadzwyczajnie mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — negacja logiczna kochanków, niemniej mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się w charakterze w zaklętym kręgu, kluczy po pustyni w rozpaczliwym oczekiwaniu, że tym wspólnie się uda, że znajdzie właściwego mężczyznę, bodziec, które ją napoi. Rozmowa spośród Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może wyszukać własne zagubienie, negacja logiczna czując się blisko tym potępioną. Droga przychodzi do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych niezwłocznie na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła skierować się aż do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą także życiem; oblekając się wewnątrz konkret, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj a szukaj ukochany, abyś doszedł aż do prawdy plus życia”. Nie to ci powiedziano. Wstań, leniwcze, wybieg sama aż do ciebie przyszła oraz śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię w rzeczy samej obudziła! Wstań i chodź!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Magia z minerałów: bursztyn i jadeit

Walka z malachitem